måndag 21 mars 2011

Bill och bull

Av rubriken att döma skulle man kunna tro att detta par är en syskonkombination, men så är inte fallet. Pojke + flicka = kärleksrelation. Men de beter sig som två syskon.

Hur kanske ni undrar då.

Jo det är såhär att det här paret, Bill och Bull, har under några år varit tillsammans. Det är Bill, flickan, som är vår "vän". Hon har alltid varit lite dumdryg och föga förvånande att hon skulle falla för ett svin.. Bruden är så dumdryg att hon tar efter alla hon umgås med. Som den gången hon umgicks med ett fjollgäng, helt plötsligt var hon en fjolla, eller den gången hon umgicks med vegetarianer, helt plötsligt var hon veggo. Ni kan ju gissa hur hon är nu.

Varför är då Bull ett svin? Jo, för det första är han en besserwisser som ser sig själv som förmer än alla andra. Han är kaxig, dryg och otrevlig. Han gör sig rolig på andras bekostnad och beklagar sig över vilken pärs det för honom skulle vara om en vän skulle hamna på sjukhus igen. Ehh..det är väl en större pärs för stackarn till vän som blir inlagd, som han inte ens besöker?

För ett år sedan, då vi inte setts på länge, och jag, Melody, inte kände Bull särskilt väl, välkomnade jag dem hem till mig (de bor på annan ort..tack..gode..gud!!). De bodde hos mig i ett antal dagar och var väldigt entusiastiska över att hälsa på. Efter några timmar med dem kan jag säga att jag inte var lika entusiastisk..större delen av deras vistelse här gick ut på att de bråkade med varandra, ungefär såhär:

Bull: "Är du sur?"
Bill: "Nej jag är inte sur"
Bull: "Joooo det är du!"
Bill: Nej jag är inte sur"
Bull: "Men du är ju assur!"
Bill: "Men är du dum i huvet, jag är INTE sur!!" (irriterad ton)
Bull: "Men fan vad sur du är" (upprörd ton)
Bill: "Men vad fan, låt mig vara!" (sur)
Bull: "Haha jag sa ju att du var sur! (belåten)

Det hela slutar med att endera Bill, eller Bull, flyr hemmet på för dem okänd ort och sticker iväg någonstans. Ok? Som när vi skulle grilla, och min vän Bill plötsligt är borta.

Melody: "Var är Bill?"
Bull: "Äh hon stack iväg nånstans"
Melody: "Ehh..jaha?"
Bull: "Ja hon gör jämt så"

Tack för att du lämnade mig ensam med din besserwisser/dryg/svinig/otrevliga pojkvän..

Nu undrar ni, hur överlevde jag då deras vistelse? Jo tack och lov så var en annan vän på besök, hemmahörande i min stad, och jag kämpade för mitt liv för att få honom att umgås med oss. Även Destiny fick utstå Bill och Bull, och var min räddare i denna nöd. I efterhand har jag fått berättat för mig att Bill och Bull tyckte att jag var helkonstig under deras vistelse hos mig. JAG?! Anledningen till detta var tydligen att jag, innan vi skulle iväg nånstans, ville färga håret och bad dem vänta på mig. Normalt?

Jag har ju turen att slippa bo i samma stad som dem, men för de stackars vänner vi har som faktiskt gör det, lider jag med. De har fått utstå Bulls raseriutbrott, han har gett en vän en käftsmäll för att han bråkat med Bill. De har även fått utstå Bills tårar och bitchiga kommentarer, som uppkom efter att hon träffade Bull. Det absolut värsta är att de tvingats se Bills fitta, som Bull stolt visat upp bild på i sin mobil, som han även stolt berättat för dem luktar lever då hon har mens.

Okej? Och nej, dom är vuxna.

Inga kommentarer: