lördag 19 mars 2011

Destinys ofrivilliga ragg

För ett tag sedan var jag på krogen. Jag brukar alltid dricka med måtta och hamna på en ganska mysigt onykter nivå, men inte den här gången. Jag var asplakat, helt väck. Inte så pass att jag somnade eller på annat sätt hindrade min framfart, jag hade i stället lite problem med att förstå vad personer sa, det var som att alla pratade danska, och framför allt hade jag jätteroligt. En kille hängde mig i hasorna hela kvällen, vi kan kalla honom Henrik. Jag hade träffat honom förut, Henrik är vän med mitt ex, så vi har deltagit på samma fester vid flera tillfällen men det var första gången vi träffades sedan separationen. Och det var ju kul att catcha upp... I alla fall den första kvarten. Sedan började jag försöka träffa andra personer, men Henrik hängde ständigt efter. Till sist försökte jag fly till en annan klubb, men så lätt var han inte att bli av med.

Inne på klubb nummer två så ansträngde jag mig verkligen för att inte vara i närheten av honom men grabben var som en jäkla igel. Helt omöjlig att bli av med. På grund av min alkoholnivå så förstod jag dock aldrig vibbarna. Efter ännu en eller två timmar så var jag less och bestämde mig för att ta en taxi hem. Vips så sitter den jäveln i samma taxi. Jag reagerade inte ens då, jag tänkte att det var ju grymt att han tydligen tänkte ta samma taxi, eftersom han bor en bit längre bort så skulle det ju innebära att min taxiresa säkert blev gratis.

Visserligen blev resan gratis, men det var inte värt det. Henrik steg ju nämligen också av vid min lägenhet. Och följde med in i den. Sedan började till och med jag inse vad han var ute efter, och det var inte illa pinkat som ni säkert redan förstått efter beskrivningarna av min alkoholnivå.

Jag förklarade packat för Henrik att jag skulle sova och att jag inte tyckte det han höll på med var en bra idé. Han frågade om han skulle ta en taxi hem och jag tyckte det var en riktigt bra idé. Sedan lade jag mig helt sonika ner och somnade i min säng. Det var tydligen för subtilt för Henrik att jag bad honom åka hem och bad honom sluta försöka snuska sig, för morgonen efter vaknar jag bredvid honom. Klänning och party-outfit är fortfarande i intakt skick så grabben förstod tydligen en gnutta av vad jag försökte få fram, men vad fan... Dessutom blev jag knappt av med honom ens på morgonen, jag fick hota med att mina föräldrar skulle komma på besök när som helst för att han skulle ge sig av. "Jaha, kommer dom... Jag kanske ska dra då eller?". Ja vad fan tror du. Henrik verkade redo att bli presenterad som deras nya svärson, men jag var vrång och ville inte det. Heller.

Jävligt obehaglig upplevelse, det där raggningsförsöket är faktiskt snäppet värre än de som Fridolf och Stig Helmut gör (Se tidigare inlägg) eftersom det skedde så fruktansvärt närgånget. Henrik, du kommer vara singel resten av livet om du inte ändrar ditt beteende en gnutta. Och jag vill inte träffa dig och umgås nu heller, så sluta sms:a och maila mig din dumma jävel.

Inga kommentarer: