måndag 21 mars 2011

Raggar-Ringo

Ännu en grabb i stil med Fridolf och Stig Helmut. Vid närmare eftertanke borde ju dessa individer ha en särskild kategori, typ "Misslyckade raggningsförsök".

Såhär ligger det till: Då jagvar typ 14 bast och tyckte att de flesta killar var heta, så var jag lite intresserad av Ringo, som gick i samma skola, en klass över mig. Som tur var blev det inget mer än ett biobesök, sedan gick jag vidare med mitt liv. Vi har ju naturligtvis inte hörts på många år men en dag mötte jag honom på mitt jobb, det visade sig att denna stjärna hade börjat jobba på samma ställe. Som sig bör så hejade jag när jag såg honom (hallå, ren hyfs?), eftersom jag kände igen honom. Döm om min förvåning då jag kommer tillbaka till min arbetsstation och han har börjat skriva till mig via vårt interna kommunikationsverktyg. Självklart i stil med Fridolf och Stig Helmut, fast snäppet värre. Vi catchade upp på vad vi gjort de senaste åren, jag fick senare höra hur himla trevligt det var att prata med mig och vad tråkigt det var att han skulle gå på lunch och inte kunde fortsätta konversera med mig.

Detta fortsatte såklart dagen efter, jag hade varit tydlig med att jag träffade någon men blev, detta till trots, kallad babe. OK???? Han tyckte också att vi borde ses på en fika eller promenad vilket jag avböjde genom att skylla på att jag hade mycket att göra. Men tror ni den jäveln fattade? När jag skulle gå för dagen önskade jag, som sig bör, en trevlig kväll till Ringo, som snabbt replikerade med puss och kram, följt av att jag borde smsa om jag hade tråkigt. Naturligtvis frågade jag inte efter hans mobilnummer och jag fick också uppmaning att skriva minst kram tillbaka om han skulle kunna gå vidare med sin arbetsdag.

Jag och Destiny har såklart förståelse för att vi är sjukt snygga och att folk dras till oss, men hallå, dessa stolpskott, hur blir man av med dem? Efter otaliga försök har vi insett att totalignorera uppenbarligen är det enda som funkar, för om man så mycket som hejar på en grabb i den här kategorin så tror de per automatik att man är kär i dem. LÄR. ER. RAGGA!

Inga kommentarer: